شبیه سازی احتراق موتور دیزل با مدل Eddy Dissipation

شبیه سازی احتراق موتور دیزل با مدل Eddy Dissipation

همان طور که می دانید در موتورهای دیزل زمانی که پیستون در نقطه مرگ بالا (Top Dead Center) قرار دارد، سوخت به مستقیم پاشیده می شود. به علت یالا بودن دما و فشار در محفظه سیلندر (به علت تراکم) سوخت به صورت خودکار بعد از کمی تاخیر (Ignition Delay) مشتعل می شود و احتراق به صورت کامل انجام می شود. لذا این نوع احتراق از نوع غیرهم امیخته می باشد.

در این مثال، شبیه سازی احتراق در موتور دیزل با استفاده از مدل Eddy-Dissipation آموزش داده شده است.

در ادامه نمایی از هندسه، شبکه تولید شده و نتایج حاصله آمده است. در این مثال از یک UDF برای اعمال شرط اولیه چرخشی در جریان استفاده شده است زیرا میزان چرخش اولیه جریان در سیلندر تاثیر بسیاری بر روی نوع احتراق و کیفیت آن دارد. از طرفی به صورت کامل با نحوه انجام تنظیمات Ignition Delay آشنا خواهید شد.

Geometry_Mesh_IC

Mesh_IC IC_Pressure as a Function of Time IC_Temperature as a Function of Time

—————————————————————————————————————-

Simulate Diesel Combustion Using Eddy-Dissipation Model

 

دانلود فایل آموزشی

این مطلب فقط برای کاربران ویژه سایت قابل مشاهده است.

برای عضویت ویژه از طریق لینک روبرو اقدام نمایید..

در صورتی‌که قبلاً عضو سایت شده‌اید، از طریق لینک روبرو وارد شوید.

-------- ((   پیشنهاد ویژه   )) --------

شما می‌توانید با سفارش مجموعه "آرشیو مطالب سایت CFDiran" کلیه مطالب سایت (مطالب عمومی + مطالب با عضویت ویژه) را به صورت پستی دریافت نموده و در زمان و هزینه‌های خود صرفه جویی نمایید.








 

عضویت در خبرنامه سایت

اگر می‌خواهید از آخرین و محبوب‌ترین مطالب ما در ایمیل خود مطلع شوید، همین الان ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید:

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *