آشنایی با پارامترهای In-cylinder در روش Dynamic Mesh

آشنایی با پارامترهای In-cylinder در روش Dynamic Mesh

در نرم افزار فلوئنت برای شبیه سازی موتورهای احتراق داخلی از گزینه In-Cylinder در دینامیک مش استفاده می شود. با این روش شما می توانید به راحتی حرکت پیستون در داخل سیلندر را با توجه با پارامترهای هندسی و دور موتور ایجاد نمایید.

فرض کنید که شما یک سیلندر و پیستون مشابه شکل زیر دارید:

[restrict paid=true]

 

 

In-Cylinder_schematic

در قسمت دینامیک مش و در تب In-Cylinder، پارامترهای مختلفی می بایست مقدار دهی شوند که به کمک روابط ساده زیر با ساختار کلی سیلندر-پیستون (شکل بالا) مرتبط می باشد

In-Cylinder_schematic_2

In-Cylinder_Relation

نکته:

پارامتر Piston Stroke Cutoff در حقیقت یک فاصله بین سر سیلندر و یک نقطه دلخواه در سیلندر است. در مسائل سیلندر-پیستون با توجه به حجم شبکه، بیشتر علاقه داریم تا از روش Layering برای تولید شبکه در اکثر نقاط پایین سیلندر استفاده نماییم. پارامتر گفته شده بیانگر فاصله ای است که میخواهیم که در فاصله های بیشتر (نسبت به سر سیلندر) از آن از Layering و در فاصله های کمتر از روش Remeshing استفاده نماییم.

در واقع با وارد نمودن این پارامتر دو پروفایل حرکت پیستون تعریف میکنیم که یکی به صورت محدود می باشد و تا فاصله معینی حرکت می کند. برای آشنایی بیشتر با مفهوم این پارامتر به help نرم افزار مراجعه نمایید

[/restrict]








 

عضویت در خبرنامه سایت

اگر می‌خواهید از آخرین و محبوب‌ترین مطالب ما در ایمیل خود مطلع شوید، همین الان ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید:

 

2 دیدگاه برای “آشنایی با پارامترهای In-cylinder در روش Dynamic Mesh”

  1. jj گفت:

    سلام/ممنون از سایت خوبتون
    با تعریف این پارامترها بی نیاز از نوشتن یو-دی-اف هستیم؟

    • حامد باروتی ها گفت:

      سلام
      ممنون بابت نظرتون
      بله به کمک گزینه In-Cylinder شما دیگر نیازی به UDF برای تعریف حرکت پیستون ندارید

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *